Thursday, February 9, 2017

Mesyuarat Agung PIBG kali ke 42




MESYUARAT AGUNG PIBG KALI KE 42

     Pada 3.2.2017 (Jummat) jam 2.30 petang, telah diadakan Mesyuarat Agung PIBG Kali Ke 42 SK Parit Empat yang telah dirasmikan oleh YB Dato' Hj. Samsudin Bin Hj Lias ADUN Sg. Burong. Turut hadir bersama En. Mahadir Bin Azemi selaku pegawai Tan Sri Noh Omar dan En. Mt Saafien Bin Kassim wakil Pegwai PPD Kuala Selangor serta sidang JKKP En. Pamuji.

     Aturcara majlis dimulai dengan majlis perasmian terlebih dahulu. Sebelum majlis perasmian bermula, YB Dato Samsudin telah dibawa melawat Kelas Abad 21 (KA21), bilik guru, laluan PPDa dan bilik PPDa. Dalam ucapan YB Dato Samsudin telah mengucapkan tahniah kepada pentadbir dan guru serta warga SKPE kerana berjaya mewujudkan Kelas Abad 21, yang mana ianya merupakan salah satu elemen dalam PPPM.
     
     Majlis berhenti rehat selepas tamat majlis perasmian. Kemudian majlis bersambung dengan Mesyuarat Agung PIBG dan pemilihan Pengerusi, Timb. Pengerusi dan AJK PIBG di kalangan ibubapa/penjaga telah dijalankan. Tahun ini dua percalonan baru merebut jawatan pengerusi PIBG iaitu En. Norazmi dan En. Mohd Rosni. 

     Pengundian telah dijalankan dan keputusan memihak kepada En. Mohd Rosni, yang merupakan  mantan pengerusi PIBG bagi sesi 2015. Manakala En. Norazmi telah dilantik sebagai Timb. Pengerusi PIBG sesi 2017 dan AJK dari kalangan ibubapa/penjaga dikekalkan dengan undian sebulat suara oleh ibubapa/penjaga yang hadir.



































No comments:

Post a Comment